DAIHATSU CHARADE varaosat ja tarvikkeet
Löydä edullisia diilejä DAIHATSU CHARADE lisävarusteet
- Valmistettujen mallien kokonaismäärä 6
- Tällä hetkellä tuotannossa olevat mallit VIII Hatchback (XP9)
- Ensimmäinen malliversio CHARADE I (G10)
- Ensimmäinen versio valmistettu 1977
- Ensimmäiseen versioon asennettu moottori 1.0
- Valmistettujen moottoriversioiden kokonaismäärä 27
- Tällä hetkellä tuotannossa olevat moottorit 1.33 16V
- Malli, jolla on eniten moottoriversioita III Hatchback (G100, G101, G102)
- Maksimiteho [kW] 77
- Minimiteho [kW] 27
- Maksimiteho [hv] 105
- Minimiteho [hv] 37
- Sylintereitä enint. 4
- Sylintereitä väh. 3
- Sylinteritilavuus (cc) max. 1590
- Sylinteritilavuus (cc) min. 993
- Moottorin iskutilavuus max. 1.6
- Moottorin iskutilavuus min. 1.0
- Moottorin iskutilavuus 1.0, 1.3, 1.33, 1.5, 1.6
- Moottorin tyyppi Bensiinimoottori, Diesel
- Vetotapa Etuveto, Neliveto
- Korin tyyppi Viistoperä, Sedan
- Mallin nimet muissa maissa CHARADE
- Useimmin vaihdetut kuluvat osat Jarrupalat, Öljynsuodatin, Jarrulevyt, Ilmansuodatin, Raitisilmasuodatin, Polttoainesuodatin, Iskunvaimennin, Pyyhkijänsulat, Pyöränlaakeri, Koiranluu
- Suosittuja rengaskokoja 185 60 r15, 165 70 r13, 155 r13, 165 65 r14, 175 60 r14, 185 60 r14, 145 r13

DAIHATSU CHARADE - Arvostelut ja kokemukset
Daihatsu Charade henkilöautoja tuotettiin vuodesta 1977 vuoteen 2013. Eri aikoina niitä koottiin Japanissa, Kreikassa, Indonesiassa, Uudessa-Seelannissa, Etelä-Afrikassa, Taiwanissa ja Kiinassa. Lisäksi autoa on valmistettu Valera ja Cuore nimillä; Toyota Yaris malli oli yksi sen sisarmalleista. Vuonna 1977 mallia sai ” Car of the Year” -palkinnon Japanissa ”Motor Fan” -lehdeltä.
Daihatsu Charade autojen historia
Mallista esiteltiin kaikkiaan kahdeksan sukupolvea ja kolme facelift versioita. Se on nimetty yhden Ranskan Grand Prix .kilparadan - Circuit de Charade’n mukaan. Ensimmäisen sukupolven G10 autot, valmistettin kolmi- ja viisiovisina viistoperinä. Kolmiovisen Charaden tunnusomaisia ominaisuuksia olivat pienet pyöreät ikkunat taka pilareissa.
Toisen sukupolven, G11 mallin tuotanto alkoi vuonna 1983. Turboahdetut moottorit ilmestyivät vuonna 1984 niiden moottoreiden joukkoon, joilla autoa varustettiin. Vuonna 1985 malliin tehtiin facelift. Samana vuonna yhtiö esitteli Tokyo Motor Show –tapahtumassa 926R urheilumallin, joka oli suunniteltu WRC -rallisarjaan. Auto oli varustettu turboahdetulla moottorilla, jonka teho oli 120 hv ja joka oli kehitetty yhteistyössä DeTomason kanssa.
Vuonna 1987 valmistaja esitteli autojen kolmannen sukupolven, G100:n. Korimallit lisääntyivät Daihatsu Charade sedanilla. Tämän sukupolven aika julkaistiin GTTi ”Sport” urheiluautot, joissa oli 101 hv:n tehoinen moottori. Näitä autoja pidettiin nopeinpina 1.0l moottoreilla varustettujen autojen joukossa.
Neljännen sukupolven, G200 mallin, tuotanto jatkui vuodesta 1993 vuoteen 2000 asti. autoissa oli vain bensiinimoottorit ja ne toimitettiin etu- tai nelivetoisina. Vuonna 1996 auto uudistettiin. Auton ajovalot sekä jäähdyttimen ja puskurin ritilät levenivät ja saivat pehmeämmät linjat. Vuodesta 1995 vuoteen 1998 valmistajalta tuotti myös L500 sukupolvea. Ja mallin kuudes ja seitsemäs sukupolvi (L251 ja L 276 merkinnöillä) olivat saatavilla Britanniassa ja Etelä-Afrikassa vuodesta 2003 vuoteen 2011 asti.
Daihatsu Charade XP9 autojen ominaisuudet
Kahdeksannen malli sukupolven, XP9:n debyytti tapahtui vuonna 2011. Valmistaja tarjosi 5-ovisia Charade viistoperiä. Autossa oli virtaviivainen kori, suuret mantelinmuotoiset halogeeni ajovalot, ritilämäinen jäähdyttimen säleikkö ja siisti puskurin ritilä mustilla vaakasuorilla tangoilla. Matalia koristeellisia koho-osia sijoitettiin korin sivuihin. Auton paremmat varustetasot oli varustettu pyöreillä sumuvaloilla, jotka oli asennettu timantin muotoisiin kehyksiin puskurin säleikön molemmin puolin.
Auton sivupeilit oli varustettu sähköisellä säädöllä. Myös peruskokoonpanossa oli keskuslukitus, ohjaustehostin, ilmastointi ja audiojärjestelmä. Automaattinen ilmastointi oli tarjolla paremmassa varustetasossa.
Viistoperän turvallisuustaso oli hyvä. Vakiovarustukseen kuuluivat etu- ja sivuturvatyynyt etupenkeillä. Lisäksi autossa oli polviturvatyyny ja kolmen pisteen automaattiset turvavyöt. Autot olivat varustettu vakiona lukkiutumattomalla jarrujärjestelmällä (ABS), jossa oli elektroninen jarruvoiman jako, ajovakauden ohjausjärjestelmällä (VSC) ja luistonestojärjestelmällä (TRC).
Miten Daihatsu Charade varaosia voi ostaa verkosta
Haluatko ostaa komponentteja autoosi todella edullisesti? Autonvaraosat24.fi -verkkokaupasta löydät kohtuuhintaisia ja laadukkaita jarrulevyjä ja jarrupaloja, öljysuodattimia ja matkustamon ilmansuodattimia, tuulilasin pyyhkimien sulkia ja muita osia. Lisäksi meillä on sinulle hyviä alennuksia monista tuotteista meidän Daihatsu Charade mallin varaosien katalogissamme. Liity Autonvaraosat24.fi –verkkokaupan asiakkaaksi nyt heti, ostaaksesi halvalla kaikki auton huoltoon ja korjaukseen tarvitsemasi.
Auton varaosaverkkokauppa Daihatsu CHARADE
-
Edulliset hinnatAutonvaraosat24.fi takaa korkealaatuiset varaosat ja edulliset hinnat.
-
Säästä toimituksessaIlmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, pois lukien suurikokoiset tuotteet, renkaat ja vaihto-osat.
-
Laaja valikoimaTällä hetkellä kauppamme tuotteiden lukumäärä on yli 1 000 000.
-
Nopea toimitus
Toimitustavat
-