• Enimmäishinta
    Autonvaraosat24.fi takaamme Jarrusatula korkean laadun ja edullisen hinnan.
  • Kuljetuskustannukset
    Säästä toimituksen hinnalla. Ilmainen toimitus tarjotaan yli 150 € ostoksille nyt myös Suomeen
  • Laaja valikoima
    Tällä hetkellä tuotteiden lukumäärä kaupassamme ylittää 500000
  • Nopea toimitus

    Toimitustapa

    Nopea toimitus Saat tilattuja varaosia muutaman arkipäivän kuluessa

  • payment_comodo_brand
  • Auto Jarrusatula maksettu PayPal-järjestelmän välityksellä
  • Ajoneuvo Jarrusatula maksettu kortilla MasterCard
  • Auton Jarrusatula maksettu kortilla Visa
  • Auto Jarrusatula maksettu kortilla Lasku Klarna
  • payment_bankseb_fi_brand

Vaihda Varaosat Jarrusatula – jos se on viallinen tai jos se on tullut elinkaarensa päähän. Löydä hyödyllistä tietoa osasta Jarrusatula

Autossa jarrulevyn satula on monimutkainen ja vastuullinen yksikkö, jota valmistetaan huipputeknologisista materiaaleista. Juuri tästä osasta riippuu liikenteen turvallisuus ja maantieliikenteen osanottajien turvallisuus kokonaisuudessa. Sen takia, että levyjarrut toimivat korkean lämpötilan hyvin vaikeissa olosuhteissa, levyn ja jarrupalan kitkan lämpötila voi saavuttaa 500 astetta. Muiden osien pintojen lämpötila samoissa olosuhteissa on jopa 150 astetta. Tietysti tavallisessa ajossa sellaisia arvoja ei voi olla, mutta aggressiivisesti ajeltaessa tai vuoriserpentiineillä se on mahdollista. Myös ei kannata unohtamaan tiepinnasta nousevien muiden elementtien. esimerkiksi, veden ja suolan, vaikutuksesta. Huomattavaa vaikutusta aiheuttaa jarrunestekin jarrujärjestelmästä.

Pyörän jarrukoneiston satulan erinomaisen suorituskyvyn turvaamiseksi sellaisissa raskaissa olosuhteissa käytetään erikoista voitelua, joka varmistaa osan pitkäaikaista käyttöä äärimmäisiissä olosuhteissa. Usein huonolaatuisten voiteluaineiden käyttö johtaa satulan vaurioittamiseen, koska voiteluaineita voi pestä vesi, liuottaa jarruneste tai satulana taipuisat ja muoviset osat menevät rikki. Se voi tulla auton jarrujärjestelmän epäkuntoon meneminen ajon aikana.

Jarrulevyn satulan kuiden ongelmien ohessa kaikkien autoilijoiden pääongelmana on uuden varaosan ostaminen. Jos vastuullisten osien asennuksessa ei kannata säästää rahaa ja sen täyttäminen on antava ammattilaisten käsiin, niin uuden varaosan ostossa voi säästä. Yksikään korjaamo tai erikoisliike ei voi tarjota jokin varaosa autollesi samalta hinnalta, kuin verkkokauppamme. Siksi joidenkin osien vaihdossa ensin täytyy tilamaan varaosa meiltä ja vain sen jälkeen mennä korjaamoon vanhan osan vaihtamiseen uuteen.

Jarrusatula varten VW KAEFER Cabriolet (15), BMW 3 (E21), KIA CLARUS (K9A)

Jarrusatulan vikoja
  • Satulan virheasento;
  • Kuluma, ja jarrusatulan pitimen mekaaniset vauriot tai ruostuminen;
  • Jarrusatulan epämuotoisuus;
  • Jarrusatulan mäntien jumiutuminen;
  • Jarrusatulan palojen kuluma;
  • Pitimen vauriot tai epämuotoisuus;
  • Mäntien viallinen toiminta.
Merkkej jarrusatulan viallisesta toiminnasta
  • Epätasainen jarruttaminen;
  • Koputtava ääni jousituksessa, joka katoaa jarruttaessa;
  • Epänormaalit äänet jarruttaessa (vihellys, rätinä, kitinä);
  • Pyörien värinä jarrupoljinta painettaessa;
  • Ajoneuvon ajautuminen tien toiselle puolella jarruttaessa;
  • Jarrut eivät toimi ollenkaan.
Jarrusatulan vikojen aiheuttajia
  • huonolaatuisten voiteluaineiden ja varaosien käyttö;
  • Sopimattoman voiteluaineen käyttö, tai sen sopimattomuus osien kanssa;
  • Satulan pitimien löysyys;
  • Ilman sisäänpääsy jarrujärjestelmään;
  • Järjestelmän saastuminen tai ulkoisten kappaleiden sisäänpääsy;
  • Jarrusatulan väärinasentaminen tai säätäminen;
  • Kuluttava ajotyyli.
Diagnosointi

Jarrusatulan kunto tuylee arvioida vähintää kerran kuussa. Sinun tulisi arvioida sen rakenteellista kuntoa, ja lisäksi myös koko jarrujärjestelmän toimintaa. Tämän tehdäksesi sinun tulee jarruttaa muutaman kerran autollasi, kiihdyttäen 60-80 km/h kuivalla tasaisella tiellä.Jarrutusmatkan tulee olla tasainen ja jarrutusprosessin sujuva ja äänetön.

On myös tärkeää tarkastaa voiteluaineen määrä järjestelmässä, ja kiinnityksissä. Yksityiskohtaisemmat toimenpiteet tulee tehdä huoltamolla. Tämä vaatii järjestelmän purkamisen osiin ja sen puhdistasen rasvasta ja jarrunesteestä. Järjestelmän kunto tulisi tarkastaa joka 15000-20000 km välein. On myös mainitsemisen arvoista että etu jarrusatulat kuluvat 2-3 kertaa nopeammin kuin takajarrusatulat.

Levy jarrusatulan korjaus ja vaihtaminen

Jarrusatula on hyvin kulumaa vastustava osa, joten korjaaminen on järlevä ratkaisu, sillä korjaamalla säästät aikaa ja rahaa. Sinun tulisi ensin irroittaa esine. ja hiekkapuhaltimen avulla huoltamolla puhdistaa se täysin öljystä ja jarrunesteestä. Sen jälkeen sinun pitää kalibroida osa ja vaihtaa tiivisteet.

Jarrusatulat vaihdetaan ainoastaan merkittävien vaurioiden ilmetessä. Tämä toimenpide on myös parempi jättää ammattilaisille, sillä koko jarrujärjestelmän toiminta on riippuvainen tämän osan oikeanlaisesta asentamisesta.

Myydyimmät Jarrusatula: Jarrusatula netistä edulliseen hintaan