catalog_tyre_img_alt
Ole hyvä ja odota!dotted
Ostoskori
#
25-6896
Ostoskorisi on tyhjä

Auton Lambda anturi

Ajoneuvo Nox anturi рuippulaatua top hinta
  • Edulliset hinnat
    Autonvaraosat24.fi takaamme Nox anturi korkean laadun ja edullisen hinnan.
  • Säästä toimituksessa
    Ilmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, pois lukien suurikokoiset tuotteet, renkaat ja vaihto-osat.
  • Laaja valikoima
    Tällä hetkellä kauppamme tuotteiden lukumäärä on yli 1 000 000.
  • Nopea toimitus

    Toimitustavat

    Nopea toimitus Saat tilattuja Lambdatunnistin varaosia muutaman arkipäivän kuluessa

  • COMODO - maksaa turvallisesti Lambda anturi
  • Auto Lambdatunnistin maksettu PayPal-järjestelmän välityksellä
  • Auton Lambdasondi vaihto maksettu kortilla Visa
  • Ajoneuvo Lambda anturi maksettu kortilla MasterCard
  • Discover
  • Moottoriajoneuvo Nox anturi maksettu kortilla American Express
  • Auto Lambda säätö maksettu kortilla Lasku Klarna
  • Osta Varaosa ja maksa Trustly
  • Auton varaosia Lambda säätö maksettu kortilla Lasku tilisiirto
Löydä voimassaolevia tarjouksia muille Pakoputkisto Varaosat
  • auton Katalysaattori verkkokauppa

    Katalysaattori

  • Turboahdin autoosi halvat netistä

    Turboahdin

  • auton Egr venttiili verkkokauppa

    Egr venttiili

  • Hiukkassuodatin autoosi halvat netistä

    Hiukkassuodatin

  • auton Takaäänenvaimennin verkkokauppa

    Takaäänenvaimennin

  • Pakoputki autoosi halvat netistä

    Pakoputki

  • auton Pakoputken asennussarja verkkokauppa

    Pakoputken asennussarja

  • Keskimmäinen äänenvaimennin autoosi halvat netistä

    Keskimmäinen äänenvaimennin

  • auton Pakosarja verkkokauppa

    Pakosarja

  • Pakoputken jousto autoosi halvat netistä

    Pakoputken jousto

Vaihda Varaosat Lambda anturi – jos se on viallinen tai jos se on tullut elinkaarensa päähän. Löydä hyödyllistä tietoa osasta Lambda anturi

Lambda-anturin vikoja

  • mekaaniset vauriot;
  • Vääristä arvoista johtuva ylikuumeneminen;
  • Virtapiirien irtoaminen toisistaan;
  • Rikkoutuminen;
  • Tukkiutuminen palamistuotteiden vuoksi.

Merkkejä lambda-anturin viallisesta toiminnasta

  • Lisääntyneet pakokaasujen saasteetincrease in exhaust emissions;
  • Lisääntynyt polttoaineen kulutus;
  • Epävakaa tyhjäkäynti;
  • Auton dynamiikan vähentyminen;
  • Katalysaattori rikkoutuminen;
  • Auton nykiminen vaikka moottori olisi jo lämmin.

Lambda-anturin vikojen aiheuttajia

  • Osaan pääsee jarrunestettä tai jäätymisen esto ainetta;
  • Öljyrenkaiden huono kunto;
  • Lambda-anturin kotelon puhdistaminen kemiallisesti aktiivisilla aineilla;
  • Polttoaine-ilmaseokselle altistuminen;
  • Polttoaineen lisääntynyt lyijypitoisuusi;
  • Polttoainesuodattimen tukkiutuminen;
  • Lambda-anturin kotelon vuodot;
  • Ilman pääsy pakokaasujen sekaan;
  • Vääränlainen tai keskeytynyt voimantuotto, joka johtuu pää ohjausyksiköstä;
  • Lambda-anturin osien ylikuumeneminen huonolaatuisen polttoaine-ilmaseoksen vuoksi;
  • Osan kuluma.

Diagnosointi

Tarkistaaksesi lambda-anturin kunnon sinun tulee käynnistää moottori ja antaa sen lämmetä. Pakokaasun jäännöshapen määrä häviää kunnolla 300-400°C. Tarkista säännöllisyys ja aalonmuoto oskilloskoopin avulla. Seuraava tehtävä on mitata osan lämmönvastus huoneen lämmössä (normina 2-14 ohmia). Tämän jälkeen sinun tulee tarkistaa lämmittimen jännite sytytyksen ollessa päällä (vaadittava lukema on 10.5). Lambda-anturin kunto tulisi tarkistaa aina 30000 ajokilometrin välein.

Lambda-anturin korjaus ja vaihto

Ainut järkevä korjaustoimenpide lambda-anturille on sen puhdistaminen palotuotteista tulleista saasteista. Poistaaksesi happianturin, lämmitä se 50 °C. Asiantuntijat suosittelevat osan putsaamista fosforihapolla. Upota esine happon 15-20 minuutiksi, ja sitten huuhtele se puhtaalla vedellä. Kuivaa osa, tarkista mutteri, ja lisää asennusliimaa. Samalla sinun tulee varmistaa että liima ei kosketa osan suojaputkea. Yhdistimelle, jonka läpi happea kuljetetaan ei tulisi tehdä mitään. Jos puhdistaminen ei auttanut, ainoa ratkaisu on osan vaihtaminen. Voit vaihtaa osan joko itse, tai sitten kääntyä ammattilaisten puoleen.

Nox anturi —

FAQ: Usein kysytyt kysymykset
Minne happianturit on asennettu?

Auton lambda-antureiden asennuspaikka riippuu moottorin tyypistä ja kapasiteetista sekä pakokaasujärjestelmän muotoilusta. Yleensä antureita on kaksi kappaletta sellaisissa ajoneuvoissa, joissa moottorin iskutilavuus on enintään kaksi litraa: ylävirta- sekä alavirta-anturi. Ensimmäinen on asennettu ennen katalysaattoria ja toinen sen jälkeen.

Pääsääntöisesti yli kahden litran moottorilla olevat ajoneuvot on varustettu neljällä happianturilla: kahdella ylävirta- ja kahdella alavirta-anturilla. Niiden tarkka sijainti löytyy ajoneuvon huoltokäsikirjasta.

Mitkä ovat merkkejä happianturin vioittumisesta?

Mahdollista vikaa ilmaisee:

  • kasvanut polttoaineen kulutus
  • moottorin epätasainen tyhjäkäynti
  • moottorin tehon häviäminen
  • nykivä kiihtyvyys
  • moottorin säännöllinen ylikuumeneminen
  • huono kaasuvaste
  • paksu musta savu pakoputkesta.

Nämä poikkeavuudet saattavat myös osoittaa ongelmista muiden osien kanssa. Ammattilaisautomekaanikot voivat tarkemmin diagnosoida lambda-anturin vian.

Miten voin tarkistaa happianturin itse?

Kun kyseessä on alavirran lambda-anturi, johon on vaikea päästä käsiksi, se on parempi jättää mekaanikon tarkistettavaksi korjaamolla. Ylävirta-anturin voi testata yleismittarin avulla. Ennen töiden aloittamista, lue ajoneuvosi korjausopas ja katso kokeiden ammattilaisten ohjevideoita. Saatat joutua seuraamaan näitä vaiheita:

  1. Lämmitä moottori sen käyttölämpötilaan ja sammuta se sitten.
  2. Avaa konepelti ja etsi lambda-anturin lämmittimen liittimet.
  3. Liitä niihin yleismittarin mittapäät ja mittaa tulojännite. Yleismittarin tulisi antaa lukemaksi 12 V.
  4. Irrota anturin liitin ja tarkista lämmittimen vastus. Sen tulisi olla välillä 2–10 ohmia; tarkat arvot määrittelee autonvalmistaja.
  5. Kytke sytytysvirta päälle ja mittaa viitejännite. Liitä yleismittari kahteen signaalijohtoon. Yleismittarin negatiivinen johto tulisi kytkeä auton alustaan. Jännitteen tulisi olla suunnilleen 0,45–0,5 V. Yli 0,5 V poikkeama viittaa vikaan signaalipiirissä tai huonoon maakosketukseen.
  6. Yhdistä yleismittarin mittapäät anturin liittimeen. Kytke moottori päälle ja nosta sen kierrosluku 2500:aan. Hyvin toimivan anturin jännite on 0,2–0,9 V. Jos jännitteen amplitudi on liian alhainen tai jopa olematon, osa on vaihdettava.