Ajoneuvo Iskunvaimentimet (Iskarit) Huippulaatua top hinta
  • Enimmäishinta
    Autonvaraosat24.fi takaamme Iskunvaimentimet (Iskarit) korkean laadun ja edullisen hinnan.
  • Kuljetuskustannukset
    Säästä toimituksen hinnalla. Ilmainen toimitus tarjotaan yli 150 € ostoksille nyt myös Suomeen
  • Laaja valikoima
    Tällä hetkellä tuotteiden lukumäärä kaupassamme ylittää 500000
  • Nopea toimitus

    Toimitustapa

    Nopea toimitus Saat tilattuja varaosia muutaman arkipäivän kuluessa

  • COMODO - maksaa turvallisesti Iskunvaimentimet (Iskarit)
  • Auto Iskunvaimentimet (Iskarit) maksettu PayPal-järjestelmän välityksellä
  • Ajoneuvo Iskunvaimentimet (Iskarit) maksettu kortilla MasterCard
  • Auton Iskunvaimentimet (Iskarit) maksettu kortilla Visa
  • Auto Iskunvaimentimet (Iskarit) maksettu kortilla Lasku Klarna
  • Auton varaosia Iskunvaimentimet (Iskarit) maksettu kortilla Lasku tilisiirto

Vaihda Varaosat Iskunvaimentimet (Iskarit) – jos se on viallinen tai jos se on tullut elinkaarensa päähän. Löydä hyödyllistä tietoa osasta Iskunvaimentimet (Iskarit)

Iskunvaimentajien tehtävä on vaimentaa jousien ylimääräinen liike. Ilman iskunvaimentajaa auton jousi pidentyy ja vapauttaa epätasaisuuteen ajettaessa saamansa energian hallitsemattomasti. Jousi jatkaa pomppimista sen jousivakion mukaan, kunnes kaikki energia on käytetty. Ilman iskunvaimennusta auton ajaminen ja hallinta olisi erittäin vaikeaa. Iskunvaimentimien on oltava sopivan jäykät ja pitkät toimiakseen tehokkaasti. Iskunvaimentimia on olemassa ainakin kahta erilaista tyyppiä: nesteiskunvaimentimet ja kaasuiskunvaimentimet. Kaasuiskunvaimentimissa on nesteen lisäksi paineistettua kaasua. Iskunvaimentimet hidastavat ja pienentävät auton tärinää muuttaen jousituksen liikkeen kineettisen energian lämpöenergiaksi, joka voidaan häivyttää hydraulisen nesteen kautta.

Iskunvaimennin on periaatteessa öljypumppu, joka on liitetty yläpäästään auton koriin ja alapäästään olkakappaleeseen, lähelle pyörää. Kaksoisputki-mallissa, joka on yleisin iskuvaimenninmalli, yläputken sisällä on yläpäähän kiinnitetty männänvarsi, joka taas on kiinnitetty öljyllä täytetyn alaputken sisällä olevaan mäntään. Alaputken sisäputki tunnetaan paineputkena. Alaputken ulkoputki tunnetaan varastoputkena, jonne sisään työntyvän männänvarren syrjäyttämä hydraulinen neste varastoituu.

Kun autolla ajetaan epätasaisuuteen, auton jousi lyhenee ja pitenee, iskunvaimentimen yläpäähän kiinnitetty männänvarsi liikuttaa mäntää. Männässä olevat pienet aukot antavat öljyn vuotaa männän läpi kun mäntä liikkuu edestakaisin paineputkessa. Koska aukot ovat erittäin pieniä, suhteellisen vähän öljyä pääsee läpi. Tämä hidastaa männän liikettä, joka taas hidastaa jousen liikettä.

Huolimatta tunnettu nimi osan, järkytys on kollektiivinen termi, kuten auto -ja laivanrakennus, ilma ja jopa suunnittelu puolustustarvikkeiden eri maissa. Samaan aikaan, päätehtävä iskun ei ole mitään muuta kuin imeytymistä erilaisten sokkien ja vaikutukset erityisesti, ja vaimennuksen yleensä.

Muuten lähes sama rooli iskunvaimenneilla lentokoneissa, koska hirvittävä kuvitellakaan, jos laskussa ei lievennetä iskua, se ei ole edes verrattavissa iskunvaimentimen roolin kanssa autossa. Tähän mennessä, autoteollisuudessa, on olemassa jousituksen useita tyyppejä – riippuvaista ja riippumatonta, jotka täysin eroavat toisistaan ohjainelementtien rakenteella. Iskunvaimentimen vaihto tehdään siinä tapauksista, kun se ei pysty vaimentamaan iskut ja vuotaa. Uusi iskunvaimennin, kuten jarrupalat ja kiertokanget omille autoille kuten Mercedes, Seat ja monille muille, voit ostaa verkkokaupasta hintaan paljon alhaisempi kuin korjaamossa tai erikoisliikkeissä.

Iskunvaimentimet (Iskarit) varten

Iskunvaimentimen vikoja
  • Männän varsi liikkuu vapaasti venymis/painautumis vaiheiden alussa;
  • Iskunvaimentimen vuotaminen;
  • Riittävän vastuksen puuttuminen venymis/painautumis vaiheissa.
Merkkejä viallisesta iskunvaimentimesta
  • Lisääntynyt jarrutusmatka;
  • Huono hallittavuus;
  • Epänormaalit äänet ajaessa;
  • Korin heiluminen;
  • Sisätilan vähentynyt ajomukavuus;
  • Renkaiden ennenaikainen ja epätasainen kuluma.
Iskunvaimentimen vikojen aiheuttajia
  • Tankin tai männän mutterien löystyminen;
  • Iskunvaimentimen alentunut nesteen määrä;
  • Kuluneet männät ja sylinterit;
  • Ponnahdus venttiilin levyn epämuotoisuus;
  • Ulkopuoliset tekijät;
  • Lisääntynyt nesteenpaine väleissä;
  • Venttilin osien vauriot ja tukkiutuminen;
  • Iskunvaimentimen nesteen saastuminen mekaanisilla epäpuhtauksilla.
Diagnosointi

Iskunvaimentimien kunto tulee tarkistaa joka 20000 km välein. Helpoin tapa on tehdä silmämääräinen tarkistaminen. Ruoste ja öljynjäämät iskunvaimentimessa ovat ensimmäisiä merkkejä jonka vuoksi osa tulisi korjata tai vaihtaa. Tarkasta myös renkaiden kunto (epätasainen kuluma on huonomerkki). Yleisin keino osan kunnon tarkistamiselle on kuitenkin ajoneuvon keinuttaminen edestä ja takaa. Jos auto heilahtaa työnnön jälkeen useammin kuin kerran, se on merkki viallisista iskunvaimennista. Paras vaihtoehto on kuitenkin viedä auto korjaamolle, jossa ammattilaiset tekevät tarvittavat mittaukset arviointi alustalla ja tekevät päätöksensä.

Iskunvaimentimen korjaus

Mikäli sinulla on ongelmia iskunvaimentimien kanssa, huoltamoiden ammattilaiset voivat auttaa sinua:

  • Kumitattien, tiivisteiden. ja ruostuneiden ja taipuneiden osien vaihtamisessa;
  • Vuotojen korjaamisessa;
  • Iskunvaimentimien täyttämisessä typellä;
  • Osan nesteiden vaihtamisessa;
  • iskunvaimentimien tarkistamisessa kaksi nopeus alustalla;
  • Korjata tangot ruiskeiden tai polymeerin avulla.
Iskunvaimentimen vaihtaminen

Normaaleissa ajo-olosuhteissa ajettaessa iskunvaimennin tulee vaihtaa 3-4 vuoden välein, ja huonoissa ajo-olosuhteissa joka 40-50 tuhannen kilomertrin välein. Iskunvaimentimet tulee vaihtaa pareittain akselia kohden jotta vältyttäisiin ajoneuvon liukumiselta ajaessa. Vaihtaaksesi osan, sinun tulee:

  • Irroittaa pyörä;
  • Irroittaa jarruletkut irroittamatta niitä jarrusatulasta jotta se ei pumppaisi jarrujärjestelmään nestettä;
  • Irroittaa ylemmän joustintuen kiinnikkeet;
  • Irroittaa iskunvaimentimen kaikki kiinnitykset alapuolelta;
  • Puristaa jousi vetimen avulla (Sitä ei tule missään nimessä kiertää);
  • Korvata viallinen iskunvaimennin uudella;
  • Asentaa osat takaisin paikoilleen (Arvioi myös jousten kunto halkeamien varalta).

Korvaaminen Iskunvaimentimet (Iskarit) - ohjeet, kuvaukset ja korjaus

Myydyimmät Iskunvaimentimet (Iskarit): Iskunvaimentimet (Iskarit) netistä edulliseen hintaan