loader
Ole hyvä ja odota!dotted
Ajoneuvo Jousitus / vaimennus Huippulaatua top hinta
  • Enimmäishinta
    Autonvaraosat24.fi takaamme Jousitus / vaimennus korkean laadun ja edullisen hinnan
  • Kuljetuskustannukset
    Ilmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, pois lukien suurikokoiset tuotteet, renkaat ja vaihto-osat.
  • Laaja valikoima
    Tällä hetkellä kauppamme tuotteiden lukumäärä on yli 500 000.
  • Nopea toimitus

    Toimitustapa

    Nopea toimitus Saat tilattuja Jousitus / vaimennus varaosia muutaman arkipäivän kuluessa

  • COMODO - maksaa turvallisesti Jousitus / vaimennus
  • Auto Jousitus / vaimennus maksettu PayPal-järjestelmän välityksellä
  • Ajoneuvo Jousitus / vaimennus maksettu kortilla MasterCard
  • Auton Jousitus / vaimennus maksettu kortilla Visa
  • Osta Varaosa ja maksa Trustly
  • Auto Jousitus / vaimennus maksettu kortilla Lasku Klarna
  • Auton varaosia Jousitus / vaimennus maksettu kortilla Lasku tilisiirto

Jousituksen vikoja

  • Kuluneet tai vaurioituneet iskunvaimentimet;
  • Jousituksen tukivarsien epämuotoisuus ja vauriot;
  • Jousituksen pallonivelien vauriot
  • Kallistuksenvakaajan kuluma;
  • Sivutangon kuluma;
  • Hiljaistenlohkojen kuluma ja vauriot.

Merkkejä jousituksen viallisesta toiminnasta

  • Auton alta kuuluvat oudot äänet ajon aikana;
  • Auton kallistuminen toiselle puolelle;
  • Auton ajautuminen tien toiselle puolle suoraan ajaessa;
  • Auton tärinä korkeilla nopeuksilla ajaessa;
  • Ajoneuvon hallinnan heikkeneminen kääntyessä ja jarruttaessa;
  • Jarrujärjestelmän jumiutuminen;
  • Auton alla olevat öljyläikät.

Jousituksen vikojen aiheuttajia

  • Ajoneuvon käyttöohjeiden laiminlyönti;
  • Kosteuden ja suurien lämpötilavaihteluiden vaikutukset;
  • Huonolaatuisien tarvikkeiden, öljyn ja osien käyttö;
  • Iskunvaimentimen kiinnikkeiden löysyys;
  • Ajoakselien yhdensuuntaisen asennon menetys;
  • Iskunvaimentimien eri vaimennus tehot;
  • Renkaissa on eri määrä painettadifferent tire pressure;
  • Jarrujärjestelmän jumiutuminen;
  • Jousien rikkoutuminen tai kuluma;
  • Pyörien epätasapaino;
  • Pyörän kiinnikkeiden löystyminen;
  • Järjestelmässä ei ole tarpeeksi voiteluainetta tai se puuttuu kokonaan;
  • violation of wheel alignment;
  • Pölysuojien ja tiivisteiden kuluma.

Diagnosointi

Järjestelmän tarkastukseen tarvitaan kaksi ihmistä. Aluksi tulee tarkistaa järjestelmän ne osat jotka ovat eniten alttiita kulumalle: iskunvaimentimet, pallonivelet, kallistuksen vakaajat, ja ohjausvaaret, kuten myös kardaaninivelet-

Lisäksi öljyä tulee lisätä säännöllisin väliajoin järjestelmään ja laakerien kuntoa tarkkailla.

Joustintukien ja kallistuksenvakaajan vapaaliikerata tarkistetaan autoa keinuttamalla. Jos niiden liikerata on liian suuri, kuulet klikkauksen näin tehdessäsi. Tämän jälkeen sinun tulisi tarkistaa pölysuojuksien ja tiivisteiden kunto. Jousituksen kunto tulee tarkistaa joka 50000-70000km välein.

Jousituksen osien korjaus ja vaihtaminen

Jousituksen osat kuluvat epätasaisesti, joten jousitus tulee vaihtaa kokonaan ainoastaan vakavien onnettomuuksien ja vaurioiden jälkeen.

Metalliosien pienet epämuotoisuudet eivät tarkoita että osa tulisi vaihtaa (max 10% poikkeama alkuperäiskunnosta), mutta ne oikaistaa erityisalustalla aina kun mahdollista.

Tämän järjestelmän korjaustyöt vaativat kokemusta, erikoistietoutta, erikoistyökaluja, ja useamman ihmisen työpanosta, joten tämä homma tulisi jättää huoltamoiden ammattilaisille. Jos vaurioita esiintyy yksittäisosissa, suoritetaan mekanismin pakollinen diagnosointi.

Ostoskori
#
Ostoskorisi on tyhjä