Moottoriöljy
Kierretulppa
Moottorin kumityyny
Huohotin
Kannen pultit
Asennussarja turboahdin
Tiivistesarja kampikammio
Tiivistesarja sylinterikansi
Männänrenkaat
Kiertokangen laakeri
Öljytikku
Hydraulinen venttiilinnostin
Öljykorkki
Täydellinen tiivistesarja moottori
Öljypohja
Öljytason anturi
Kampiakselin laakeri
Pakoventtiili
Nokka-akseli
Keinuvipu
Imuventtiili
Öljypumppu
Imusarja
Sylinterikansi
Mäntä
Venttiilikoppa
Jakopään koppa
Toisioilmapumppu
Kampiakseli
Moottorilohko
-
EnimmäishintaAutonvaraosat24.fi takaamme Moottori korkean laadun ja edullisen hinnan
-
KuljetuskustannuksetIlmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, pois lukien suurikokoiset tuotteet, renkaat ja vaihto-osat.
-
Laaja valikoimaTällä hetkellä kauppamme tuotteiden lukumäärä on yli 500 000.
-
Nopea toimitus
Toimitustapa
Täältä löydät laajan valikoiman laadukkaita autonosia, kuten esim - Moottori sinun autollesi
Moottorin vikoja
- Käynnistymis viat;
- Moottorin odottamaton hyytyminen;
- Moottorin räjähtäminen;
- Moottori ei saavuta haluttua kierrosnopeutta;
- Tehon menetys.
Merkkejä moottorin viallisesta toiminnasta
- Moottori tärisee korkeilla nopeuksilla ajettaessa;
- Moottoria käynnistäessä ja sen ollessa käynnnissä ilmenee koputtavia ja rätiseviä ääniä;
- Järjestelmän ylikuumeneminen;
- Öljyn tai polttoaineen liian suuri tai vähäinen paine;
- Runsas öljyn ja polttoaineen kulutus;
- Moottorin hyytyminen tyhjäkäynnillä;
- “Tarkista moottori” valo palaa kojelaudalla
Moottorian vikojen aiheuttajia
- Vähäisen oktaaniluvun omaavan polttoaineen käyttö;
- Huonolaatuisten voiteluaineiden tai osien käyttö;
- Valmistajan asettamien osien vaihtoajankohtien, suositusten, ja vaatimusten laiminlyönti;
- Mäntien ja sylinterien kuluma;
- Kampiakselin löystyminen
- Tiivisteiden ja eristeiden likaantuminen;
- Vähäinen nestemäärä jäähdytysjärjestelmässä;
- Jäähdyttimen tai pumpun vauriot.
Diagnosointi
Moottorin suorituskyvyn kunnollinen arviointi voi olla haastavaa ilman erikoislaitteita. Kaikkein moottorijärjestelmien suorituskykyjen objektiivinen arviointi on mahdollista vain tietokone analyysin ja erikois laitteiden; skannerin, endoskoopin,stroboskoopin, ja savukaasujen analysoijan avulla. Diagnosoinnilla saadan havaittua sytytys ja ohjaus järjestelmien, startti moottorin, generaattorin, polttoainejärjestelmän, jäähdytysjärjestelmän viallinen toiminta. Säännöllisien tarkastuksien avulla on kuitenkin mahdollista arvioida lämpötilaa, jäähdyttimen ja sen pumpun toimintaa, suodattimien, tiivisteiden ja kuristimien kuntoa, ja huomata halkeamat tai muut vauriot ajoissa. Moottori tarkistaminen tietokone analyysillä on suositeltavaa joka 80000-100000 km välein, vaikka siinä ei ilmenisikään mitään fyysisiä vaurioita.
Moottorin korjaus ja vaihtaminen
Korjauksien haastavuus riippuu pitkälti vian monimutkaisuudesta. Öljyt tai öljyn suodattimet voit vaihtaa itse. Voit myös korjata itse vaurioituneen jäähdyttimen tai pumpun.Mäntien ja sylinterien vaihtamiseen taas tarvitaan ammattilaisia, sillä toimenpide vaatii yksityiskohtaista tietoutta moottorin mekaaniikasta. Arvioi tehtävien monimutkaisuus ja omat kykysi. Moottorin vaihtaminen tehdään ainoastaan huoltamoilla, sillä tämä toimenpide vaatii erityis nostolaitteita.