Auton Pakoputkisto varaosat
-
Edulliset hinnatAutonvaraosat24.fi takaamme Pakoputkisto korkean laadun ja edullisen hinnan
-
Säästä toimituksessaIlmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, pois lukien suurikokoiset tuotteet, renkaat ja vaihto-osat.
-
Laaja valikoimaTällä hetkellä kauppamme tuotteiden lukumäärä on yli 1 000 000.
-
Nopea toimitus
Toimitustavat
Haussa Pakoputkisto autoon?
Pakoputkiston vikoja
- Pakokaasut eivät poistu kunnolla;
- Törmäyksistä ta ruostumisesta johtuvuatm ekaaniset vauriot;
- Järjestelmän osien kuluma;
- Järjestelmän osien ruostuneisuus ja elinkaaren päättyminen;
- Osien rikkoutuminen;
- Katalysaattorin, resonaattorin, äänenvaimentimen tukkiutuminen.
Merkkejä pakoputkiston viallisesta toiminnasta
- Moottorin liian kova äänentaso;
- Pakokaasun tai vetysulfidin haju sisätilassa;
- Ajaessa kuuluu outoja metallisia hankausääniä korin alta;
- Pakoputkistosta kuuluvat epätavalliset äänet;
- Moottorin tehon menetys ja sen ylikuumeneminen.
Pakoputkiston vikojen aiheuttajia
- Alhaisen oktaaniluvun omaavan polttoaineen käyttö
- Polttoaineessa esiintyvät metallit tai muut epäpuhtaudet (esim. lyijy tai ferroseen)
- Epäsopivine tai huonolaatuisien osien käyttö
- Pakoputkistossa palava öljy
- Jatkuva altistuminen kosteudelle, lialle ja kemikaaleille
- Autolla ajetaan jatkuvasti huonoissa sääolosuhteissa (Liian korkea tai matala lämpötila, tai korkea ilmankosteus)
Diagnosointi
Aluksi sinun tulee arvioida moottorin ja pakoputkiston ääntä. Äänen tulisi olla tasainen, keski luja, ja siinä ei tulisi kuulua mitään muita ääniä (koputusta, kitinää, vihellystä, tai pamahduksia). Tämän jälkeen sinun tulee tehdä tarkastus. Ruoste ja mekaaniset vauriot ovat yleisimpiä pakoputkisto järjestelmän vikojen aiheuttajia. Jos silmämääräisessä tarkastuksessa ja äänen arvionnissa ei ilmene mitään vaurioita, järjestelmä tulisi tarkistaa kokonaan tietokone diagnostiikan avulla huoltamolla.
Pakoputkiston korjaus ja vaihtaminen.
Pakoputkisto järjestelmän korjaus on iso homma. Voit kuitenkin tehdä tämän itse. Viallisen osan osittainen vaihtaminen toteutetaan hitsaamalla. Rikkoutunut osa otetaan irti ja uusi hitsataan sen paikalle. Pakoputkistoa korjatessa tulisi olla huolellinen, sillä katalysaattori sisältää haitallisia aineita. Lisäksi on hyvä myös pitää mielessä, että katalysaattori on yksittäinen osa, jonka elinkaari on rajallinen. Se tulee vaihtaa joka 120000-150000 ajokilometrin jälkeen.