Auton Moottorilohko
Moottorilohko muille autonvalmistajille
-
Edulliset hinnatAutonvaraosat24.fi takaamme Sylinterilohko korkean laadun ja edullisen hinnan.
-
Säästä toimituksessaIlmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, pois lukien suurikokoiset tuotteet, renkaat ja vaihto-osat.
-
Laaja valikoimaTällä hetkellä kauppamme tuotteiden lukumäärä on yli 1 000 000.
-
Nopea toimitus
Toimitustavat
-
Luettelo Moottorin sylinterilohko valmistajista:
Vaihda Varaosat Moottorilohko – jos se on viallinen tai jos se on tullut elinkaarensa päähän. Löydä hyödyllistä tietoa osasta Moottorilohko
Kampikammion vikoja
- kampikammion pinnan kulumaja naarmut;
- sylinterien pinnan kuluma;
- halkeamat ja lohkeilu;
- kierteiden ja kiinnitysreikien vauriot ja vaurioituminen.
Merkkejä kampikammion vioista
- merkittävä moottoritehon menetys;
- ei käynnistystä;
- auto ei saavuta haluttua nopeutta;
- moottorin jumiutuminen;
- häiriöt moottorin sykleissä kaikissa toiminta vaiheissa;
- moottorin sammuminen itsestään tyhjäkäynnillä ja alhaisilla nopeuksilla.
Kampikammion vikojen aiheuttajia
- männän nastan huono kiinnitys;
- moottorin runsas ylikuumeneminen;
- moottorin sylintereihin päässyt lika ja pien hiukkaset;
- mäntien vauriot ja tuhoutuminen;
- männän renkaiden asennuspaikkojen viat;
- polttoaineentuontijärjestelmän viat;
- käynnistysjärjestelmän vikatoiminnot;
- sylinterilohkon saastuminen;
- huonolaatuisen polttoaineen ja voiteluaineiden käyttö;
- sylinterinkannen löysyys;
- epämuotoisuus onnettomuuden tai törmäyksen vuoksi.
Diagnosointi
Aluksi sinun tulee tarkastaa mottorin kunto tietokone diagnostiikan avulla. Siinä tarkastetaan moottorin syklien oikeanlanen toiminta, ja lisäksi myös mäntien kunto.
Tarkempia diagnooseja varten osa tulee irroittaa kokonaan. Tämä on yksi vaikeimpia ja aikaa eniten vieviä auton korjaustöitä, joten sen korjaaminen on parempi jättää huoltamoiden ammattilaisille.
Sen jälkeen kun sylinterinkansi ja männät on irrotettu ja purettu kokonaan, kampikammio tarkastetaan sisäisten vaurioiden varalta.
Sylinterin lohkolla ei ole mitään ennalta määritettyä elinkaarta. Usein se kestää yhtäkauan kuin itse auto. Kuitenkin, moottorin vikatoimintojen yhteydessä, tai ulkopuolisten tekijöiden päästessä kampikammioon se voidaan joutua vaihtamaan. Huonolaatuisen polttoaineen ja moottoriöljyn käyttö voi saada sylinterilohkon tukkiutumaan.
Kampikammion korjaus ja vaihtaminen
Korjaaminen on järkevää ainoastaan jos yksikkö on tukkiutunut (yleisin vika) ja siinä ei ilmene mekaanisia vaurioita. Sylinterin kampikammion irrottamisen ja purkamisen jälkeen se puhdistetaan. Sisäinen puhdistus suoritetaan usein hiekkapuhallusta käyttäen.
Kampikammio vaihdetaan aina kun siinä esiintyy ulkoisia tai sisäisiä vauriota ja osien kulumaa. Osa on hinnaltaan kalliimmasta päästä, joten siitä kannattaa pitää hyvää huolta.
Sylinterilohko —