Auton Sytytysmoduuli
Sytytysmoduuli muille autonvalmistajille
-
Edulliset hinnatAutonvaraosat24.fi takaamme Sytytysyksikkö korkean laadun ja edullisen hinnan.
-
Säästä toimituksessaIlmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, pois lukien suurikokoiset tuotteet, renkaat ja vaihto-osat.
-
Laaja valikoimaTällä hetkellä kauppamme tuotteiden lukumäärä on yli 1 000 000.
-
Nopea toimitus
Toimitustavat
-
Luettelo Sytytysmoduuli valmistajista:
Vaihda Varaosat Sytytysmoduuli – jos se on viallinen tai jos se on tullut elinkaarensa päähän. Löydä hyödyllistä tietoa osasta Sytytysmoduuli
Sytytysyksikön vikoja
- kierrossulkuvaurio;
- avoin piiri ensiökäämissä;
- yksikkö palanut;
- toisiokäämin vioittuminen.
Sytytysyksikkövian oireita
- moottorin toimintahäiriöt;
- moottoritehon lasku;
- moottorin hätäsammutus;
- epätasainen tyhjäkäynti;
- auto nykii kaasutuksen aikana;
- sylinterit 2 ja 3 tai 1 ja 4 vailla jännitettä.
Sytytysyksikön vian syitä
- liian matala tai korkea johdinvastus;
- epäsopivien osien asennus;
- sytytystulppien kärkivälin kasvu;
- mekaaninen vaurio.
Vianetsintä
Sytytysyksikön vianetsinnässä tarvitaan ohmi- tai multimittaria vastuksen mittaamiseksi. Maadoitusvian testaamiseksi laitteen yksi johto pitää kytkeä yksikön keskiliittimeen ja toinen maahan. Toimivassa yksikössä mittari ei reagoi ja näyttö osoittaa ääretöntä. Liittimet tulee testata pareittain. Ohmimittari kytketään sylintereihin. Ellei mittari reagoi, kyseessä on vika.
Yksikön ensiöpiirin testaamiseksi ohmimittari pitää kytkeä oikeaan ja vasempaan liittimeen. Ellei mittarinäyttö muutu, yksikkö on viallinen. Kaikkia lukuja tulee verrata valmistajan ilmoittamiin sallittuihin maksimiarvoihin.
Muista tarkistaa yksikön runko. Vähäinenkin vaurio edellyttää osan vaihtamista.
Sytytysyksikön korjaamisesta
Yksikköä ei yleensä voi korjata yksikön liitinten huoltoa lukuun ottamatta. Korjausta varten tarvitaan johtoa, ruuviavain, kolvi, lakkaa sekä tinajuoksutetta juotosta varten. Irrota yksikön suojakuori ja vaihda sen pikkujohdot uusiin. Myös ohjaustransistorien johto pitää vaihtaa. Juotoskohta lakataan.
Sytytysyksikön vaihtaminen
Osan vaihtaminen edellyttää sarjaa jakoavaimia ja kuusioavainta. Akun negatiivinen napa kytketään irti ja irrotetaan johdinlaatikko. Kytke sitten irti suurjännitejohdot ja irrota laite moottorista. Purkaminen on yksikön kiinnitysjärjestelmän yksinkertaisuuden vuoksi helppoa. Seuraavaksi asennetaan uusi yksikkö, kytketään johdota asianmukaisiin sylintereihin ja kootaan osat käänteisessä järjestyksessä.
Sytytysyksikkö —