Ajoneuvo Virranjakaja Huippulaatua top hinta
  • Enimmäishinta
    Autonvaraosat24.fi takaamme Virranjakaja korkean laadun ja edullisen hinnan.
  • Kuljetuskustannukset
    Säästä toimituksen hinnalla. Ilmainen toimitus tarjotaan yli 150 € ostoksille nyt myös Suomeen
  • Laaja valikoima
    Tällä hetkellä tuotteiden lukumäärä kaupassamme ylittää 500000
  • Nopea toimitus

    Toimitustapa

    Nopea toimitus Saat tilattuja varaosia muutaman arkipäivän kuluessa

  • COMODO - maksaa turvallisesti Virranjakaja
  • Auto Virranjakaja maksettu PayPal-järjestelmän välityksellä
  • Ajoneuvo Virranjakaja maksettu kortilla MasterCard
  • Auton Virranjakaja maksettu kortilla Visa
  • Auto Virranjakaja maksettu kortilla Lasku Klarna
  • Auton varaosia Virranjakaja maksettu kortilla Lasku tilisiirto

Vaihda Varaosat Virranjakaja – jos se on viallinen tai jos se on tullut elinkaarensa päähän. Löydä hyödyllistä tietoa osasta Virranjakaja

Virranjakajaa tarvitaan sytytysjärjestelmässä matalajännitteen virran katkomiseksi sekä korkeajännitteen virran jakamiseksi automoottorin sylintereihin. Tämä osa ei ole monimutkaista ja kostuu jakajasta ja katkojasta. Katkojan varmaan toiminnan turvaamiseksi siihen kuuluvat kiekot, käyttöakseli, kiinteä ja liikkuva kiekko, nokkapyörä ja sytytysennakon säätimet. Mitä koskee katkojan koskettimia, niitä on tehty huonosti sulavasta metallista – volframista. Pyörivä nokkapyörä painaa katkojan eristettyyn vipuun samalla katkomalla koskettimet sen verran kertaa, miten on ulkonemia nokkapyörällä. Tavallisesti ulkonemia on samaa lukumäärää kuin moottorin sylintereitä.

Epäkesko on yhdistetty katkojan keskipakosäätimeltä saaneen viestin nokka-akselin käynnistämän käyttöakselin kanssa. Katkojan akseli. Sen lisäksi kampiakselin pyörintänopeuden kasvaessa säätimen panokset sekä laatan rakoissa siirtyvät painosten karat liikkuvat ulospäin kääntäen laatan ja nokkapyörä vetoakselin päin. Tämän monimutkaisen prosessin tuloksena on se, että nokkapyörä katkaisee katkojan koskettimet lisääntymällä sytytyksen ennakon kulman. Käytön olosuhteista riippuu sytytysennakon optimaalinen kulma, joka välittömästi vaikuttaa lämpöprosessiin, moottorin tehoon ja taloudellisuuteen.

Keskipakosäätimen lisäksi virranjakajiin asennetaan myös alipainesäätimet, jotka turvaavat sytytysennakon kulman muutosta automoottorin kuormituksen riippuen. Ensi vuorossa virranjakajassa rikkovat korkeajännitejohtimet. Kuitenkin halkeamat kannessa, hiilikoskettimien kulutus kannessa, nokkapyörän vika, kaapelin tai tulpan kärjen iso vastus johtaa sytytyksen virranjakajan rikkomiseen. Tässä tapauksessa älä etsi uutta varaosaa huoltamissa. Minkä tahansa varaosaa, esimerkiksi, generaattoria, käynnistintä tai suutinta ostat edullisesti meidän verkkokaupassamme.

Virranjakaja varten SEAT TOLEDO I (1L), OPEL REKORD P2, MERCEDES-BENZ S-SARJA (W108, W109)

Virranjakajan vikoja
  • Virranrakajan rungon mekaaniset vauriot;
  • Virranjakajan kannen saastuminen;
  • Hiilikontaktien kuluma;
  • Virranjakajan roottorin varren kuluma tai vauriot;
  • Virranjakajan kontaktien hapettuminen;
  • Etukäteissäätimen laakerien kuluma;
  • Hall-anturin rikkoutuminen (Rikkoutumattomassa virranjakajassa);
  • Virranjakajan normaali kuluma.
Merkkejä virranjakajan viallisesta toiminnasta
  • Ei sytytystä;
  • Hidastunut moottorin käynnistyminen;
  • Sytytysjohtimien lisääntynyt jännite;
  • Moottorin toiminta viat tyhjäkäynnin aikana;
  • Äänenvaimentimesta kuuluvat pamaukset;
  • Lisääntynyt polttoaineen kulutus.
Virranjakajan vikojen aiheuttajia
  • Osien elinkaaren päättyminen;
  • Mekanismiin sisälle päässyt öljy tai kosteus;
  • Huonolaatuisen polttoaineen käyttö;
  • Sytytystulppia ei vaihdeta ajoissauntimely replacement of the spark plugs;
  • Sytytyspuolan toiminnallinen vaurioituminen;
  • Virranjakajien päiden kiinnitysten väärä järjestys;
  • Sytytyspuolan riittämätön kapasiteettiin;
  • Rottorin varren sulakkeen palaminen.
Diagnosointi

Pääasiallinen merkki mekanismin toiminnasta on sen jännite. Jännitteen mitataksesi, sinun tulee kytkeä ohmimittari kontakteihin. Keskimääräinen jännite arvo G navan ja maan välillä vaihtelee 20 ohmsta 31 ohmiin, ja napojen A ja B välillä 0.49-0.73 ohmia. Tästä huolimatta on kuitenkin tärkeää tarkistaa auton vastuksen tarkka lukema sen teknisistätiedoista.

Normaalisti virranjakajan kunto tarkistetaan sytytysjärjestelmän tarkastuksien yhteydessä, joka tulee tehdä joka 30000 km välein.

Virranjakajan korjaaminen

Virranjakajien korjaukset tulee jättää huoltamoiden ammattilaisille. Virranjakajan anturit ovat hyvin herkkiä, joten pienetkin huolimattomuudet osaa asentaessa ja käsitellessä voivat aiheuttaa vika toimintoja koko järjestelmään.

Mekaanisten vaurioiden osalta virranjakajan kotelo tulee vaihtaa. Mikäli yksittäisosissa ilmenee vikoja, ainoastaan vialliset osat täyty vaihtaa. Sinun täytyy vain tarkistaa että uudet osat ovat sopivia, ja lisäksi mitata asennetun virranjakajan jännite. Jos hiilikontaktit lähtevät irti kantta irrottaessa, osan jouset ja hiilet tulee vaihtaa.

Virranjakajan vaihtaminen

Virranjakaja vaihdetaan kokonaan ainoastaan suurien mekaanisten vaurioiden, tai elinkaaren päättymisen vuoksi.

Virranjakajan irroittaminen yksinään on melko haastavaa. Tämän tehdäksesi, sinun tulee irroittaa roottori, ja sytytyspuolan ja sähkönvaraajan johtimet ja kiinnikkeet. Tämä toimenpide ei vaadi erikoistyökaluja, mutta sen sijaan se vie paljon aikaa. Lisäksi on tärkeää painaa mieleen kontaktien järjestys ja parit, sillä väärä kontakti pari voi aiheuttaa koko järjestelmän rikkoutumisen.

Myydyimmät Virranjakaja: Virranjakaja netistä edulliseen hintaan