SYTYTYS- / HEHKUTUSJÄRJESTELMÄ VARAOSAT
-
Edulliset hinnatAutonvaraosat24.fi takaamme Sytytys- / hehkutusjärjestelmä korkean laadun ja edullisen hinnan
-
Säästä toimituksessaIlmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, pois lukien suurikokoiset tuotteet, renkaat ja vaihto-osat.
-
Laaja valikoimaTällä hetkellä kauppamme tuotteiden lukumäärä on yli 1 000 000.
-
Nopea toimitus
Toimitustavat
Haussa Sytytys- / hehkutusjärjestelmä autoon?
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä MERCEDES-BENZ
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä VW
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä BMW
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä VOLVO
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä AUDI
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä TOYOTA
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä FORD
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä OPEL
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä NISSAN
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä SKODA
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä PEUGEOT
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä HONDA
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä CITROËN
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä FIAT
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä RENAULT
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä MITSUBISHI
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä KIA
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä MAZDA
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä SAAB
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä HYUNDAI
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä SUBARU
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä SEAT
- Sytytys- / hehkutusjärjestelmä CHRYSLER
Sytytysjärjestelmän vikoja
- Sytytystä ei tapahdu;
- Sytytystulpissa ei synny jännitystä;
- Sytytyspuola ei saa virtaa;
- Sähkökierron vikoja:
- Rikkoutuneet johdot;
- Kontaktipintojen hapettuminen
- Kontaktipintojen rasvaantuminen;
- Ei yhteyttä.
Merkkejä sytytysjärjestelmän viallisesta toiminnasta
- Hidastunut moottorin käynnistyminen;
- Epätavalliset äänet moottorin käynnistyksen aikana tai tyhjäkäynnillä;
- Moottoritehon menetys;
- Suurehko öljyn kulutus;
- Moottorin heiluminen tyhjäkäynnillä tai ajonaikana.
Sytytysjärjestelmän vikojen aiheuttajia
- Iskut tai sytytystulppien vauriot;
- Sähköjärjestelmän oikosulut;
- Johtimien ruostuminen;
- Huonolaatuisien osien käyttö;
- Osien asennus ja käyttöohjeiden laiminlyönti;
- Voimakkaat ympäristö tekijät (sää ja lämpötila olosuhteet, lika ja mekaaniset vauriot);
- Kuluttava ajotyyli;
- Moottorin käynnistäminen useaan kertaan ja sen pitkä tyhjäkäyttäminen.
Diagnosointi
Kaikkien Sytytysosien kunto tulisi tarkistaa joka 10000-30000 km välein. Voit tehdä sen itse, tai vaihtoehtoisesti huoltamolla. Sytytystulppien tulisi olla puhtaita, ja niissä ei tule olla nokea tai likaa. Ohmimittarin avulla voit tarkastaa roottorin vastuksen arvot. Sen normaalit arvot ovat 0.9-1.1 kilo-ohmia. Lisäksi sinun tulisi tarkastaa korkeajännitejohtojen ja eristeiden, kuten myös johtojen kiinnikkeiden ja sytytyspuolan kunto. Voit havaita viallisen sytytystulpan silmämääräisesti, tai irrottamalla ne vuoronperään. On myös mainitsemisen arvoista että sytytysjärjestelmänn tarkastuksien aikana moottorin tulee olla poispäältä.
Sytytysjärjestelmän osien vaihtaminen ja korjaus
Voit vaihtaa sytytysjärjestelmän osat täysin itse. Sytytystulpat tulee vaihtaa joka 20000 km jälkeen jos ne näyttävät puhtailta. Voit myös korjata halkeamat ja johtojen tiivisteiden irronneet kuoret itse, mutta aina on parempi vaihtaa vaurioitunut kohta uuteen. Paras tapa havaita ja korjata korkea ja matalajännite järjestelmän viat on viedä autosi korjaamolle.