VW POLO Alatukivarsi
Alatukivarsi VW POLO malleille parhaaseen hintaan
Alatukivarsi VW POLO: hyödyllistä tietoa
-
Osat, joita suositellaan samanaikaiseen vaihtamiseen huoltosarjan osina
- Pyyhkijänsulka
- Vakaaja
- Iskunvaimennin
- Tanko, kallistuksenvaimennin
- Korjaussarja, poikittaistukivarsi
- Ruuvi, tukivarsi
- Raidetangon pää
- Pallonivel
- Kiinnitysruuvi, tukivarsi
- Raidetangon pää, suora
- Pallonivel, tukitanko
- Vakaajan hela
- Korjaussarja, pyöräntuenta
- Tukivarren hela
- Pallonivel, vaihdevipu
- Paljekumisarja, vetoakseli
- Pyöränlaakerisarja
- Nivelsarja, vetoakseli
- Vähimmäishinta 9,00 €
- Enimmäishinta 277,00 €
-
Edulliset hinnatAutonvaraosat24.fi takaamme VW POLO Tukivarsi korkean laadun ja edullisen hinnan.
-
Säästä toimituksessaIlmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, pois lukien suurikokoiset tuotteet, renkaat ja vaihto-osat.
-
Laaja valikoimaTällä hetkellä kauppamme tuotteiden lukumäärä on yli 1 000 000.
-
Nopea toimitus
Toimitustavat
-
Valmistajaluettelo: Takatukivarsi ja etutukivarsi VW POLO:
Mistä tiedän, että on aika vaihtaa VW Polon jousituksen tukivarret?
Näiden osien keskimääräinen käyttöikä on vähintään 200 000 km. Niihin puristetut holkit kestävät 80 000–100 000 km ja pallonivelet 60 000–80 000 km. Nämä vaihtovälit riippuvat kuitenkin auton käyttöolosuhteista.
Viallisten osien oireita:
- ajoneuvo vaihtaa spontaanisti suuntaa ja kori kallistuu kaartaessa
- jousitus tuottaa epätavallisia ääniä huonoilla teillä ajettaessa
- ohjauspyörään välittyy voimakasta tärinää ajon aikana
- kolisevat äänet ohjauksen aikana
- ohjauspyörän kääntämiseen tarvitaan huomattavaa voimaa
- renkaat kuluvat epätasaisesti
- pyörien kunnollinen suuntaus on mahdotonta
Mitkä ovat yleisimpiä ongelmia?
Kun auton pyörät osuvat tiessä olevaan töyssyyn tai kuoppaan, osat voivat vääntyä. Tämän lisäksi pallonivelet voivat juuttua tai rikkoutua, niiden pölysuojat repeytyä ja holkkien kumiosat haljeta.
Voiko VW Polon jousituksen tukivarret korjata?
Jos osat eivät ole vakavasti vaurioituneita, niiden toimintakyvyn palauttaminen on mahdollista vaihtamalla vioittuneet holkit ja/tai pallonivelet. Ensimmäisessä tapauksessa osa on kiinnitettävä ruuvipenkkiin ja puristettava ulos istukastaan poistotyökalun avulla.
Uusia palloniveliä asentaessasi varo asentamasta niitä väärälle puolelle. L3-merkintä osassa tarkoittaa ”vasenta pyörää”, L4 tai R3 ”oikeaa pyörää”. Käytä osia asentaessasi momenttiavainta ja kiristä valmistajan suosittelemaan kiristysmomenttiin.
Holkit poistetaan osan purkamisen jälkeen. Kun painat sisään uutta, varmista, että siinä olevat kaksi merkkiä yhtyvät varressa oleviin merkkeihin.
Onko tämän mallin autoihin mahdollista vaihtaa osat itse?
Näiden osien vaihtotoimenpide saattaa vaihdella auton valmistusvuoden ja version mukaan. Tarvitset:
- autonostimen
- 16 mm ja 18 mm kiintolenkkiavaimet, 18 mm lenkkiavaimen;
- momentti- ja ristikkoavaimet.
Vaiheet:
- Kiilaa pyörät ja nosta ajoneuvosi etuosaa.
- Irrota kaikki varren kiinnikkeet.
- Poista etu- ja takaholkkien kiinnikkeet paikoiltaan.
- Pura varsi vetämällä se varovasti ulos pitimestä, ensin edestä ja sitten takaa.
- Asenna uusi osa ja kokoa yksikkö toistamalla vaiheet käänteisessä järjestyksessä.
Huomioithan! Sinun tulisi kiristää pultit vasta kun jousitus on kuormitettuna. Tästä syystä sinun tulee joko laskea auto maahan tai asettaa tuki pallonivelen alle. Kun olet tehnyt kaikki vaiheet, muista käydä huoltamolla suuntaamassa pyörät.
Onko nämä VW Polon osat tarpeen vaihtaa yhdelle akselille pareittain?
Yleensä molemmat osat hajoavat suunnilleen samaan aikaan. Tästä syystä ne tulisi vaihtaa pareittain.