VW POLO Ilmansuodatin
Ilmansuodatin VW POLO malleille parhaaseen hintaan
Ilmansuodatin VW POLO: hyödyllistä tietoa
-
Vaihtovälit
60.000 km / 2 vuoden välein:
- Polo III Hatchback (6N1)
- II Hatchback (86C, 80)
- II Coupe (86C, 80)
- III Classic (6V2)
- Polo II Hatchback (86C, 80)
- II Coupe (86C, 80)
- II Classic (86C, 80)
- II Van (86CF)
- Polo III Classic (6V2)
- III Variant (6V5)
- III Hatchback (6N2)
- IV Hatchback (9N)
- IV Sedan (9A4, 9A2, 9N2, 9A6)
- V Hatchback (6R1, 6C1)
- VI (AW1, BZ1)
- Polo V Hatchback (6R1, 6C1)
- VI (AW1, BZ1)
-
Osat, joita suositellaan samanaikaiseen vaihtamiseen huoltosarjan osina
- Pyyhkijänsulka
- Moottoriöljy
- Öljynsuodatin
- Suodatin, sisäilma
- Polttoainesuodatin
- Vähimmäishinta 7,00 €
- Enimmäishinta 11,00 €
- p0299 -
-
Edulliset hinnatAutonvaraosat24.fi takaamme VW POLO Ilmansuodattimet korkean laadun ja edullisen hinnan.
-
Säästä toimituksessaIlmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, pois lukien suurikokoiset tuotteet, renkaat ja vaihto-osat.
-
Laaja valikoimaTällä hetkellä kauppamme tuotteiden lukumäärä on yli 1 000 000.
-
Nopea toimitus
Toimitustavat
-
Valmistajaluettelo: Ilmansuodatin VW POLO:
Kuinka tiedän tarvitseeko Volkswagen Polostani vaihtaa ilmansuodatin?
Merkkejä tukkeutuneesta komponentista ovat yleensä moottorin tehon menetys ja heikentynyt ajoneuvon dynamiikka. Moottoria saattaa olla vaikea käynnistää. Polttoaineen kulutus kasvaa. Vääränlaisen ilma-polttoaineseoksen muodostumisen vuoksi polttoaine ei pala täysin, mikä johtaa karstan kerääntymiseen sytytystulpille, ja moottorin sytytyshäiriöihin. Auton sisällä saattaa haista bensiini, etenkin moottorin käynnistyksen yhteydessä. Moottori alkaa käymään huonosti, usein kovaäänisemmin kuin tavallisesti. Moottorin merkkivalo saattaa syttyä kojelaudalle.
Mitkä ovat ilmansuodattimen tyypit tälle mallille?
Riippuen tuotantovuodesta ja moottorin tyypistä, tämän merkin autot voidaan varustaa lieriömäisillä tai paneelisuodattimilla. Muodon lisäksi komponentit vaihtelevat mitoiltaan, jonka takia on erityisen tärkeää valita varaosat noudattaen tarkasti juuri sinun auton version ominaisuuksia.
Autojen tavallisiin koteloihin suunniteltujen suodatinelementtien lisäksi markkinoilla on vapaavirtaussuodattimia, joita käytetään auton viritykseen. Ne on suositeltavaa asentaa tehokkaiden moottorien autoihin. Konsultoi asiantuntijoita ennen päätöksen tekemistä.
Voinko puhdistaa Volkswagen Polon ilmansuodattimen jollain tavalla?
Vain vapaavirtaussuodattimet voidaan puhdistaa. Ne tulisi pestä erikoispesuaineilla, ja sitten kyllästää. Tavalliset paperisuodattimet ovat kertakäyttöisiä. Niitä ei voi puhdistaa. Jos siis tämänlainen osa on tukkeutunut, se tulee vaihtaa.
Voinko vaihtaa ilmansuodattimen tämän mallisesta autostani itse?
Useimmissa autoissa vaihtotoimenpide on yksinkertainen, ja siihen kuluu vain muutama minuutti. Konepelti nostetaan, etsitään kotelon sijainti, irrotetaan kampikammion tuuletusletku, ruuvataan irti kannen kiinnikkeet ruuvimeisselillä tai ruuvipistoolilla ja sitten irrotetaan kansi. Irrota käytetty osa ja asenna sen tilalle uusi osa. Työn aikana tulee olla varovainen, jotta suodatinelementille joutunut lika ei päädy ilmakanavaan.
Joissain versioissa moottorin suojakansi toimii suodattimen kotelona. Irrottaaksesi suodatinelementin, tulee suojakansi ja kampikammion tuuletusletkut irrottaa, kiinnikkeet ruuvata irti, ottaa vanha osa ulos autosta ja asentaa uusi sen tilalle. Tämä toimenpide vie myös hyvin vähän aikaa.
Olemassa on versioita, joissa suodatinelementti on pyöräkotelossa. Ohjekirja tulee siis lukea hyvin tarkasti ennen työn aloittamista.
Milloin on tarpeellista vaihtaa Volkswagen Polon ilmansuodatin?
Komponentti on yleensä suositeltavaa vaihtaa kerran vuodessa tai joka 15 000 kilometrin välein. Jos autoa käytetään kuitenkin huomattavan pölyisissä olosuhteissa, uusi osa saatetaan joutua asentamaan aiemmin, ja joskus jopa 5000 kilometrin jälkeen.
Miksi tämä komponentti tulee vaihtaa?
Auton moottoriin imujärjestelmän läpi tuleva ilma sisältää pölyä, likaa, hyönteisiä, lehtiä, nokea ja bitumia, sekä lukuisia muita vieraita asioita. Ajan kuluessa kaikki tämä päätyy suodatinelementin pinnalle ja heikentää sen suodatintehoa. Tuloksena moottoriin tulee vähemmän ilmaa, joka vaikuttaa heikentävästi sen toimintaan. Vanhoissa tai huonolaatuisissa komponenteissa paperi voi repeytyä, joka voi johtaa puhdistamattoman ilman päätymiseen palotiloihin, ja moottorin elementtien ennenaikaiseen puhki kulumiseen.