Ajoneuvo Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) Huippulaatua top hinta
Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) - suositut valmistajat
  • Enimmäishinta
    Autonvaraosat24.fi takaamme Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) korkean laadun ja edullisen hinnan.
  • Kuljetuskustannukset
    Ilmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, poislukien suurikokoiset tuotteet, renkaat, ja vaihdettavat osat.
  • Laaja valikoima
    Tällä hetkellä tuotteiden lukumäärä kaupassamme ylittää 500000
  • Nopea toimitus

    Toimitustapa

    Nopea toimitus Saat tilattuja Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) varaosia muutaman arkipäivän kuluessa

  • COMODO - maksaa turvallisesti Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri)
  • Auto Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) maksettu PayPal-järjestelmän välityksellä
  • Ajoneuvo Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) maksettu kortilla MasterCard
  • Auton Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) maksettu kortilla Visa
  • Osta Varaosa ja maksa Trustly
  • Auto Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) maksettu kortilla Lasku Klarna
  • Auton varaosia Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) maksettu kortilla Lasku tilisiirto

Vaihda Varaosat Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) – jos se on viallinen tai jos se on tullut elinkaarensa päähän. Löydä hyödyllistä tietoa osasta Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri)

Auton jarrujärjestelmässä jarrulevyä asennetaan pyörän akselille, levylle asennetaan jarrusylinteri. Kun painetaan jarrupoljinta, männät jarrusylinterissä liikkuvat eri osiin ja painavat jarrukenkiä. Vuorostaan jarrukenkien täytyy olla painettuna sisäpintaa vasten pyörän jarrurummun kanssa, samalla rummun liikkuminen hidastuu täyteen pysäyttämiseen. Jarruttamisen päätteeksi on vapautettava jarrupoljinta. Sen jälkeen kun päättyy paine jarrukengille, erikoiset palautusjouset palattavat jarrukenkiä alkuasentoon. Kosketus ja kitka jarrurummun ja jarrukenkien välillä ei häiritse pyörän liikkumista.

Jos tunnet jarrupolkimen vapaaliike tai tunnet jarrutuksen vaikutuksen alenemista, jolloin jarrupolkimen painatus tule hyvin jäykäksi, se tarkoittaa, että autossa ovat vahingoittuneet tiivisteet pääjarrusylinterissä tai jossakin pyöräsylinterissä. Kun jarrutuksessa autoa vetää sivuun, niin todennäköisesti männät pyörän jarrusylintereissä ovat tukkeutuneet ruosteen syntyessä. Kaikissa näissä tapauksissa täytyy vaihtaa vialliset osat uusiin. Muista, että jos pyörän jarrusylinteri ei kuulu vaihtoon, sen voidaan purkaa ilman poistoa. Sen toteuttamiseksi on irrotettava jarrukenkiä.

Lisäksi on syytä huomata, että pyörän sylinterin täytyy vaihtaa, jos sylinterin männällä on ominaista uria tai korroosiojälkiä, mitä haitallisesti vaikuttaa jarrujen toimintaan. Joka tapauksessa, jos tarvitset uusia osia, rahan säästämiseksi tilaa varaosien ei erikoisliikkeissä ja korjaamoissa, vain verkkokaupassamme. Riippumatta siitä mitä tarvitset: nivelen levyä, kääntönokkaa tai muuta varaosaa, myymälästämme löydät kaikki nopeasti toimitetut tavarat parhaaseen hintaan.

Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) varten NISSAN PICK UP (D21), RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_), SUZUKI SJ 413

Pyöränjarrusylinterin vikoja
  • sylinterin männän jumiutuminen;
  • Männän tiivisteiden kuluma tai epämuotoisuus;
  • Männän palautusjousen rikkoutuminen tai kuluma;
  • Sylinterin porausreiän kuluma tai vauriot;
  • Mäntien kuluminen.
Merkkejä pyöränjarrusylinterin viallisesta toiminnasta
  • Jarrupoljin on painettaessa liian löysä tai liian kova;
  • Huono jarrutusteho ja lisääntynyt jarrutusmatka;
  • “Pomppiva” jarrupoljin;
  • Epätasainen jarrutus;
  • Auton liukuminen jarruttaessa;
  • Jarrunesteen vuotaminen;
  • Näkyvä ruoste ja metallin hapettuminen
Pyöränjarrusylinterin vikojen aiheuttajia
  • Järjestelmän käyttöohjeiden laiminlyönti;
  • Järjestelmän paineenlasku, ja sisään päässyt ilma;
  • Kompensaatioaukon tukkeutuminen jarrusylinterissä;
  • Jarrunesteen puutos tai sen vähäinen määrä järjestelmässä;
  • Huonolaatuisten osien käyttö;
  • Vääränlaisen jarrunesteen käyttö;
  • iJarrunesteeseen päässeet epäpuhtaudet tai vesi;
  • Jarrujärjestelmän osien kuluma;
  • Jarrunesteen vaihtoajankohtien laiminlyönt;
  • Kuluttava ajotyyli.
Diagnosointi

Jarrusylinterin viat määritetään jarrumatkan arvioinnilla ja järjestelmän silmämääräisellä arvioinnnilla. Jarrusylinterin kunnon tarkistaminen ja puhdistaminen tulii tehdä säännöllisesti kerran kuussa, huolimatta auton mittarilukemasta. Lisäksi joka 30000 km välein koko järjestelmän kunto tulee tarkistaa perinpohjin

Jarrusylinterin korjaus ja vaihtaminen

Jarrusylinterin korjaus on järkevää jos sisä ja ulko tiivisteet ovat vaurioituneet tai kuluneet. On myös mainitsemisen arvoista että jarrujärjestelmän kumi osat tulee vaihtaa aina järjestelmän kunnon arvioinnin yhteydessä, osien kunnosta huolimatta.Tällöin jarruneste tulee vaihtaa, ja sylinteri tulee irrottaa järjestelmästä ja puhdistaa kokonaan. Arvioinnin yhteydessä sekä venttiilien ja porausaukkojen kunto tulee tarkistaa sylinterin oikeanlaisen toiminnan kannalta.

Jos porausaukot ovat vaurioituneet, koko osa tulee vaihtaa. On suositeltavaa tehdä tämä mahdollisimman nopeasti, sillä ajoturvallisuutesi on riippuvainen tästä.

Korvaaminen Takajarrusylinteri (Pyörän Jarrusylinteri) - ohjeet, kuvaukset ja korjaus

Ostoskori
#
Ostoskorisi on tyhjä