Ajoneuvo Jarrupääsylinteri Huippulaatua top hinta
Jarrupääsylinteri - suositut valmistajat
  • Enimmäishinta
    Autonvaraosat24.fi takaamme Jarrupääsylinteri korkean laadun ja edullisen hinnan.
  • Kuljetuskustannukset
    Ilmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € tilauksissa, poislukien suurikokoiset tuotteet, renkaat, ja vaihdettavat osat.
  • Laaja valikoima
    Tällä hetkellä tuotteiden lukumäärä kaupassamme ylittää 500000
  • Nopea toimitus

    Toimitustapa

    Nopea toimitus Saat tilattuja Jarrupääsylinteri varaosia muutaman arkipäivän kuluessa

  • COMODO - maksaa turvallisesti Jarrupääsylinteri
  • Auto Jarrupääsylinteri maksettu PayPal-järjestelmän välityksellä
  • Ajoneuvo Jarrupääsylinteri maksettu kortilla MasterCard
  • Auton Jarrupääsylinteri maksettu kortilla Visa
  • Osta Varaosa ja maksa Trustly
  • Auto Jarrupääsylinteri maksettu kortilla Lasku Klarna
  • Auton varaosia Jarrupääsylinteri maksettu kortilla Lasku tilisiirto

Vaihda Varaosat Jarrupääsylinteri – jos se on viallinen tai jos se on tullut elinkaarensa päähän. Löydä hyödyllistä tietoa osasta Jarrupääsylinteri

Pääsjarruylinteri on jarrujärjestelmän keskeinen osa, joka muuntaa jarrupolkimeen kohdistettua voimaa koko järjestelmän hydrauliseen paineeseen. Sylinteri toiminnassa pääasiassa toimii jarrunesteen ominaisuus olla puristamatta ulkoisten voimien vaikutuksessa. Nykyaikaisissa autoissa asennetaan kaksiosainen pääjarrusylinteri, jonka joka osan on hoidettava oma hydraulista piiriä. Autoissa, joissa on etuveto, toinen piiristä yhdistää oikean etupyörän ja vasemman takapyörän jarrukoneistoja ja toinen piiristä yhdistää vasemman etupyörän ja oikean takapyörän jarrukoneistoja. Takavetoisilla autoilla on aivan toinen tilanne: toinen piiristä yhdistää etupyörien jarrukoneistoja ja toinen piiristä yhdistää takapyörien jarrukoneistoja.

Pääjarrusylinteri on kiinnitetty jarrutehostimen kanteen. Kaksiosainen säiliö, jossa on melkoinen vara jarrunestettä, on sylinterin yläpuolella. Säiliön on yhdistetty sylinterin osien kanssa tiivistys- ja menoaukkojen läpi, tämä osa on tarpeen nesteen täyttämiseksi jos jarrujärjestelmässä sitä ei riitä. Silmämääräisesti nähdä jarrunesteen taso sallivat tarkistusmerkit säiliön läpinäkyvillä seinämillä. Kun jarrunesteen taso laskee alempi sallittua määrää, auton kojelautalla syttyy varoitusvalo.

Yleisesti levinneenä vikana pääjarrusylinterissä on vuoto, jolloin sylinterin sisäpuolella on rikottu sileä pinta, sylinteri alkaa hävittää nestettä ja jarrupoljin jarruttaessa painuu alempi sallittua tasoa. Nykyaikaisten autojen jarrujen pääsylinteri on erittäin luotettava osa ja harvoin menee rikki. Mutta jos sinun täytyy ostaa uusi sylinteri, verkkokaupat aina auttavat sinua tarvittavan varaosan haussa, olkoon se sylinterin pultteja, sytytyksen jakaja tai jarrupaloja.

Jarrupääsylinteri varten OPEL MANTA A (58_, 59_), SUZUKI SAMURAI (SJ), OPEL ZAFIRA A (F75_)

Jarrun pääsylinterin vikoja
  • mäntien jumiutuminen;
  • tiivisteiden turpoaminen;
  • tankin päällyksen tuuletusventtiilin vauriot;
  • joustavien letkujen paisuminen;
  • sisätiivisteen ja männän tiiviyden väliäminen;
  • kompensaatioporttien tukkutuminen;
  • tiivisteen vaurioutuminen yhdessä kierroista;
  • säiliöstä tulevat nestevuodot nivelissä.
Merkkejä jarrunpääsylinterin vioista
  • jarrupoljin ei liiku moottorin ollessa käynnissä;
  • auton liukuminen jarruttaessa;
  • jarrupoljin on liian löysä;
  • huono jarrutusteho;
  • liian jäykkä jarrupoljin;
  • jarruttaessa kuuluvat rätisevät, viheltävät, ja kitisevät äänet;
  • jarrutusmatkan kasvu.
Jarrunpääsylinterin vikojen aiheuttajia
  • huonolaatuisen jarrunesteen käyttö;
  • jarrupolkimen vääränlainen asento;
  • sisemmän männän tiivisteen löysyys;
  • huonolaatuisten letkujen käyttö;
  • mekaaniset vauriot;
  • huonolaatuinen tienpinta.
Diagnosointi

Sinun tulee ennen kaikkea kiinnittää huomiota kojelaudan merkkivalojen ja mittarien lukemiin. Oikea mittari varoittaa sinua jarrujärjestelmän vikatoiminnoista. Aluksi jarrunpääsylinterin rungon kunto tarkistetaan. On myös erittäin tärkeää havaita jarrunestevuodot paikoista, joita voi esiintyä sekä putkien kiinnityskohdissa että kierron ulostulo aukoilla. Äläkä unohda huomioida mekaanisia vaurioita. Seuraava askel on kierron paineen mittaaminen. Nyt sinun tulee vertailla valmistajan määrittämiä ja oman mittarisi antamia arvoja. Lisäksi voit myös määrittää erityisalustan avulla, onko jarrunpääsylinteri tarpeeksi tiivis.

Jarrun pää sylinterin korjaus ja vaihtaminen

Suorittaaksesi korjaukset, sinun tulee:

  • katkaista akusta tuleva jännite;
  • irroittaa moottoritilan akustinen lohko (avata mutterit ja löysätä kiinnikkeitä);
  • irroittaa tulppa yhdessä johtojen kanssa jarrunestemäärän anturista;
  • löysätä neljä jarruputkia paikallaan pitäviä ruuvia;
  • irroittaa jarrunpääsylinteri nastoistaan (älä unohda kaataa kaikkea nestettä uuteen sylinteriinr);
  • asenna uusi säiliö holkkiensa kanssa kiinni uuteen osaan;
  • asenna uusi jarrunpääsylinteri paikoilleen.

Varmista myös vaihdon jälkeen että jarrupoljin toimii kunnolla. Jos poljin on liian löysä, sinun tulee vuodattaa jarrunestettä ulos jarrujärjestelmästä.

Ostoskori
#
Ostoskorisi on tyhjä